24 september 2019


OOk regelmatig last van het hamertje in je hoofd?

HOOOOFFFFDDDPIJNNNNN – heel lasteug en heel bepalend voor je concentratie en vooral je goeie humeur.Dit zijn mijn makkelijk toepasbare tips en truukjes voor bij hoofdpijn.

Ik heb mar 10 tipjes om er vanaf te komen whoop whoop.

1+ Drink je wel genoeg water ? 1,5 a 2 liter water of kruidenthee per dag = echt nodig om geen dehydratatieklachten te krijgen en hoofdpijn is één van de meest voorkomende symptomen bij uitdroging.

2+ is er genoeg ventilatie waar je leeft /werkt? Zuurstoftekort veroorzaakt ook hoofdpijn.

3+ Zit je goed achter je pc, onder je tv dekentje . Denk aan de “zak,zak,zak techniek ‘ om je nek – en bovenste rugspieren te ontspannen zodat er genoeg zuurstofrijk bloed je hersenen kan bevloeien. (check filmpje)

4+ hoe is het met je ogen ? Laat ze bij aanhoudende hoofdpijn zeker testen, als je slecht ziet is één van de eerste symptomen hoofdpijn.

5+DOEN : * masseer je slapen met massageolie + 2 druppels etherische olie van pepermunt – kleine cirkeltjes op slapen – trek op voorhoofd uiteen .Kan ook met etherische lavendel olie voor meer ontspanning

*Stoom boven 2 koppen met kokend water + 5 druppels etherische olie munt (ogen dicht)

*Leg komkommerschillen op voorhoofd en ogen en ga effe plat – groene schil geeft wel wat kleur af , doe dit niet vlak voor een meeting of belangrijke date

*Je kan ook met paar watjes met tonic van lavendel of komkommer

*Yogahouding : benen tegen omhoog = verjongend – ontspant – reboost – anti hoofdpijn

6+in de menopower draaien je darmen en lever overuren, net zoals bij een detox of dieet. Dwz dat er veel afvalstoffen vrijkomen die moeten worden afgebroken in de lever. Last van rode uitslag, zweet of urine met een geurtje, traanspoortjes s ochtends voreg in je ooghoeken en hoofdpijn zijn allemaal symptomen van een lijf dat zichzelf probeert te zuiveren. Help de ontgifting en lever extra dmv het water drinken, vezelrijk eten en bewegen.

7+ Onomstotelijk bewezen dat er een relatie bestaat tussen fysieke klachten en mentaal emotionele ongemakken  .  DWZ even eerlijk kijken naar wat er speelt kan je al t antwoord geven waar je kloppende koppijn vandaan komt .

8+ Stresshoofdpijn = een linke, ontlaaaaden = zo belangrijk. Of dat nu is even losss gaan op de trampoline of gewoon even de natuur in of tekeer gaan op een boksbal. Ontladen = eigenlijk nOG belangrijker dan ontspannen, dus eerst de druk van t vaatje en dan relax

9+ Slaap je voldoende? 8 u / nacht is aanbevolen

10+ Zuiver je darmen : *eet gezonde (biologische) vezelrijke ( dus ongeraffineerde) voeding.

*Minder van vlees, via vis en zuivel je dierlijke eiwitten en hou dat een paar dagen vol.

*combineer psyliumzaadjes, gebroken lijnzaad en kokosvezels met veel water drinken

*trage darmen: thee met senna /sporkehout :zoutlaxantia=prikkeuld! : in buurt van wc

*ondersteun met pro- en prebiotica van bij apotheek en eet gefermenteerde groenten, donkergroene groenten, drink kombucha en kefir.

 

 

 

Et voila , 1 van deze 10 zou je toch echt moeten helpen om van dat kaboutertje met de hamer in je hoofd af te helpen. Zoniet adviseer ik je sowieso om bij je arts langs te gaan of langs de orto moleculaire arts om te checken of er meer aan de hand is. Als je nog meer wil lezen en weten, check dan zeker mijn blog over hoofdpijn.

Nog meer tips nodig check dan deze eens: geschikt voor alle leeftijden en tjokvol handige, makkelijke tips en truukjes om een nOg gezonder en blijer mens te worden. Forever young heet ie , c ya zoen !

 

Terug naar overzicht