09 oktober 2019


8 tips om je leven en lijf weer op modus 'gezond' te zetten

Yep in de zomer zei je : in september gaan we er weer voor ... en nu in oktober is het pfwiet weg ..

Deze 8 tips helpen je back on track ...

1. Ontbijt je slank & blij – vezelrijk – sla niet over als je trek hebt : Soaked oats.

2.Ga voor goeie vetten : olijfolie, kokosolie, avocadoolie , koude bereidingen olies = goed voor je cellen

3. Doe aan groenten =

  • vezels en vitaminen en mineralen = brandstof voor je hele systeem.
  • Calcium uit groene groenten
  • heel veel anti- oxidanten – ga voor kleur kleur kleur

4. Probeer zelf te koken,
 

5. Mooi van binnen en van buiten = gezonde voeding – beweging – beetje ademen – tao massage – en adeummm- a litttle help from your friends kan – maar zorg vooral goed voor jezelf en neem tijd voor Me-time

6. . Beweeg : wandel of sport, probeer zeker onze Mar10 minuutjes workouts eens . In Forever Young staan er een hoop en straks in m'n nieuwe boek staan er zelfs om je hormonen helemaal in balans te krijgen ( van puber tot wijze tijgers..)

7. Niet bang zijn voor kou :

  • even koud afdouchen (beeld) = activeert de verbranding van vet & stimuleert bloedsomloop
  • 2 u in een frissere ruimte ( 17°) is omzetting van wit naar makkelijker verbrandbaar bruin vet
  • Buiten bewegen, wandelen, sporten bij lagere temperaturen = weerstand en betere verbranding

 

 

 

8. Geniet en lach , ik kom misschien binnenkort je kant uit met de gezonde vrouw? .. Een theatermonoloog met veel ruimte voor humor, tips en truukjes, voor data waar ik zoal langskom check www. degezondevrouw.be of gewoon de agenda op deze site ..

 

Terug naar overzicht