05 mei 2021


En ja ook zonder medicatie ...

In het filmpje dat je hierboven kan bekijken hebben we het over gezonde kruiden die je kunnen helpen om lekker in te slapen en door te slapen. 

Je kan dit natuurlijke product rechtstreeks bij A.Vogel bestellen mét korting  dmv de code MAR10 . Klik daarvoor op deze  LINK naar de etalage van mijn favoriete merken. 

Haver, citroenmelisse, passiflorea, Valeriaan en Hop zijn maar een paar van de kruiden die een gezonde slaap kunnen ondersteunen ze zitten in Dormeasan in volgende samenstelling : .

Plantenextracten: citroenmelisse (Melissa officinalis) 40%, haver (Avena sativa) 38%, passiebloem (Passiflora incarnata) 10%, hop (Humulus lupulus) 10%, valeriaan (Valeriana officinalis) 2%
Alcoholgehalte: 60% 

Voor velen is lekker slapen een moeilijke, dus dacht ik : ik geef jullie nog een paar slaapverwekkende tips die helpen:

Tip 1: Check je slaaphouding : de houding waarbij je het meeste uitrust = zijdelings met de benen wat opgetrokken. De wervelkolom blijft dan zoveel mogelijk recht en de rug, nek en schouders en heupen moeten dan zo min mogelijk belast worden. Voor je heupen ( soort van worstkussen )..

Tip 2: Houd de spanning uit je bed, overdag bouwen we , soms onbewust, een hoop spanning op. Een handige oefening om die spanning op je bedmatje te laten belanden = de oefening om al je spieren van kop tot teen te ontspannen. Start bij je teentjes en ga zo langzaam naar boven tot je snoet. Je kan deze span en ontspan oefening inbedden in je ‘naar bed ritueel’ en ‘s’ ochtends bij het ontwaken.

Tip 3: Verruil de kop warme melk voor een kop amandel- of haverdrank met desnoods een lepel honing. Melk werkt nl verslijmend en daar hebben je keel- en darmslijmvlies last van. Het zorgt ook voor (nOg) meer snurken.
Of eet een banaan voor het slapengaan, daar zitten slaaphormoon stimulerende stoffen in.

Tip 4: Creëer een slaapverwekkende slaapkamer : Goeie verduisterende gordijnen, rustgevende tinten
Aan te raden kleuren: zandkleur, grasgroen, klei, terracotta, grasgroen, luchtblauw en andere kleurtinten die voorkomen in de natuur.
Hoe kleuren toepassen: Onderaan de ruimte kan je gebruikmaken van donkere kleuren, hoe hoger je gaat, hoe lichter de kleuren mogen zijn. Dit zorgt voor een geborgen gevoel en herkennen we ook uit de natuur.

Tip 5: Hou de kamer fris, 18° = ideaal, maar ook ’s nachts een raam open voor een frisse zuurstofrijke slaaplucht = mede verantwoordelijk voor een goeie nachtrust.

Tip 6: Ga voor een goed slaapritueel, iets wat je lichaam onbewust voorbereid op een goeie slaap. Eén daarvan = zeker je schermen uitzetten = blauw licht = daglicht voor je hersenen = traag of moeilijk aanmaken slaaphormoon melatonine.

Tip 7: Weet dat slapen nét zo belangrijk = als sporten ! Je lijf heeft de rust van slaap nodig om uit te rusten, te ontladen en afvalstoffen te verwerken. En dan gaat het zwoel ver je fysieke als mentale gezondheid..

Slaapwell..

Wat je ook kan proberen is een rustgevende spray te gebruiken op basis van Passiflora. 

Deze is een voedingssupplement voor oraal gebruik. Het bevat een krachtige combinatie van planten en mineralen: passiebloem, citroenmelisse en zink.

Het draagt bij aan tot rust komen en ontspannen bij kortstondige stress, aan het behoud van een goede gemoedstoestand en is ook te gebruiken voor een gezonde slaap.

Passiflora Rustgevende spray helpt ook in stressvolle situaties, tijdens examenperiodes en telkens druk en inspanning het jou moeilijk maken. Ook deze kan je via onderstaande link rechtstreeks bij A.Vogel bestellen met korting als je de code MAR10 gebruikt. Gewoon klikken op deze link en je code niet vergeten . 

LINK RUSTGEVENDE SPRAY : 

Terug naar overzicht