11 maart 2021


Omdat je gedurende week vaak niet de tijd hebt om snel & gezond ontbijt te maken, tussendoortjes te vinden of gezond te snacken..

Op Pinterest vind je nog massa's ideetjes voor lekkere mixen. 

Zorg wel dat je gesneden boerenkool neemt, anders dreigt je blender vast te lopen.

 Mix op een rustig moment wat gezonde ingrediënten bij elkaar, vries ze als porties in, gooi ze als ze voor 'straks' zijn bevroren in je blender, of laat ze 's nachts ontdooien voor een fris ontbijt dat klaar is in een wip.

Vries sowieso gepelde bananen in , ze zijn altijd lekker om je smoothie smeuïg en zoet te maken zonder de toevoegingen van extra suikers. Ook dadels zijn goeie 'zoeter' ; vezelrijk en tjokvol vitaminen en mineralen.

Ik deed deze keer : een halve banaan en een handje bessen (frambozen, blauwbessen en rode bessen, een  handje spinazie + kokoswater.

Ga voor kleur = veel antioxidanten en als je veel zoet fruit gebruikt: voeg dan zeker wat extra vezels toe zoals rauwe tarwekiemen, noten of zaden. Zo worden de suikers trager in je bloed opgenomen waardoor je minder snel 'goestingeskes' hebt in zoet en je langer energie hebt. 

Ook de vezelrijke bladgroenten zoals spinazie, rucola en vooral boerenkool zijn geweldig in dit soort mixen.  

Die laatste = de max om je lijf goed te hydrateren . 

Mixen in de Nutribullet, deksel op je beker en klaaaar ! Dit kan natuurlijk ook met een gewone blender of mixer . Voordeel van de Nutribullet = dat ie extraheert ipv blend. Dwz je behoudt je vezels en alles wordt zo 'geprept' dat je het goed kan opnemen. 

Zo'n Nutribullet kan je met korting bestellen via deze link , gebruik de CODE MAR10 om korting te krijgen .

Terug naar overzicht