Lichte rek & opwarmingsoefeningen

Hou elke stretch of doe elke draaiende oefening zo’n 10 a 15 sec. per kant
Rek of stretch voor het sporten de spieren die je gaat trainen.

SPORTOEFENINGEN
De moeilijke doe ik je in deze filmpjes, samen met ervaren sportster Melanie, nog even voor. Ik raad je aan om je conditie eerst door je arts of een sportarts te laten controleren, voordat je op eigen houtje gaat trainen.

Taille:

Sta mooi rechtop, draai je romp in beide richtingen.
Draai vanuit zitten op knieën, op een stoel of staand.

 

 

Buikspierstretch;

Vanuit Ruglig
Maak je lichaam zo lang mogelijk, strek je armen boven je hoofd, strek je tenen.

Buiklig:

Neus naar de grond, druk heupen op je mat, til je bovenlichaam op en armen, borstkas steekt naar voor

Zit met gestrekte benen voor je, verstrengen je vingers achter je rug ineen, strek armen zo ver mogelijk naar achter, van laag naar hoog (forceer niets).

Als je je vingers niet kan verstrengelen hou je handen dan zo dicht mogelijk naar elkaar toe achter je rug.

Arm- en schouderspieren Stretch

Linkerhand op rechterschouder, pak met rechterhand de linker elleboog vast, strek linkerarm over rechterschouder en kijk over linkerschouder, daarna andere zijde.

Kijk indien mogelijk naar de tegenovergestelde kant dan je gestrekte arm.

Opwarm Arm en schouder

Borstspieren:

Dit kan staand of zittend.

Omarm de wereld, armen gespreid, borstkas open.

Been spieren:

Tegen muur leunen of tegen je sportpartner handen tegen elkaar, strek je been naar achter. Voorkant rekt door te staan en ben om beurt achterwaarts te buigen.

Voet naar bil trekken en bekken naar voren kantelen.

Met dank aan:
Belgisch sportkleding merk Recto Verso voor m'n mooie outfits
Melanie voor de assistentie
Zoonlief Milan voor het mede uitwerken van de oefeningen
Cameraman Arnaud van Ready to Rumble voor beeld, montage en afwerking