10 december 2019


Soms willen we gewoon een man zijn ...en dat heeft ALLES te maken met die hormonen..

Ja wij zijn vatbaarder voor hormonale schommelingen dan mannen ... pff

Vanaf dat we tieners zijn fluctueren die dingen al véééél meer bij ons dan bij jongens.
We gaan menstrueren, hebben vervolgens maandelijks te maken met al wat daarbij hoort ( hoofdpijn, chagrijnig zijn, korte lont, lange tenen , need I sy more, gedoe met tampons en maandverband) en als we pech hebben PMS.

We nemen ook vaak maandelijk hormonenn als in de pil..Babietjes krijgen is meestal een wonderlijk mooi avontuur, maar bij weinig vrouwen loopt alles zonder 'mottig' momenten.

Wij zijn ook degenen die regelmatiger diëten en ook dat heeft impact op onze homoonhuishouding..Net zoals onze gevoelige spijsvertering en darmen.

Obstipatie op reis klinkt elke vrouw bekend in de oren en ja vrouwen hebben zo'n 2 a 3 keer meer last van spastische darmen.

 

Dat gedoe met die darmen heeft gevolgen voor de opname van voedingsstoffen en de energieaanmaak. Maar ook voor de opname en aanmaak van belangrijke hormonen zoals het slaaphormoon en gelukshormonen. Hormoonverstoringen loeren dan echt om het hoekje .. Maar daar is echt allemaal iets aan te doen !! 

Ons lijf is geniaal en zal er dan ook alles aan doen om ons te laten overleven, ook als onze hormonen uit balans zijn. Je lijf doet er alles aan om door te gaan, ook al moet het daarvoor bepaalde functies opofferen en daardoor zullen er ongemakken de kop opsteken. Als je dit wil omkeren en de boel bijsturen wordt dat door ons lichaam in dank grote aanvaard. Als je eenvoudige voeding- en bewegingstips toepast kan je je lijf ondersteunen om terug (in de haak' te komen.

De recepten in 't zijn de hormonen  zijn allemaal plantaardig omdat vlees en vis je hormonale balans ook kunnen verstoren. Kies als je vlees of vis wil voor kwaliteitsvlees en eet het als een luxe product, zoals vroeger.

Als we niet uitkijken krijgen wij een snor en mannen tetjes...

Gezonde lekkere voeding =

Zo bio- logisch mogelijk..

Met de seizoenen mee..

Verpakt in glas of papier ipv in plastic...

Vertrek vanuit groenten .. 

Geniet en bereid van tevoren .. en nog veel meer ..

De zalige, makkelijke appeltaart met dadelkaramel uit het boek.

Ga voor bewegen en makkelijk bewegen , ga voor de Mar10 minuutjes trainingen in het boek. Ze duren dus , ja echt , slechts 10 minuutjes en ze helpen je lijf met spiermassa aanmaken en je hormonen in balans krijgen .

Die oefeningen doe je makkelijk bij je thuis of in je tuin. Bewegingsexpert Jeroen Krak creerde de oefeningen voor mannen en vrouwen , jong en oud. Ze helpen je om meer spiermassa te maken ( niet de HULK he ) , zo beter vet te verbranden ( ook in je slaap !) en vooral om je lijf weer in balans te krijgen .

De oefeningen zijn er in 3 verschillende gradaties, ik deed de 'beginner' , Milan , mijn zoon ( intermediate) en Jeroen de killer. Door de oefeningetjes in te bedden in je dagdagelijkse leven zie en voel je heeel snel resultaat

Orto moleculair arts Rudy Proesmans en ik hebben ook de typische klachten en hormonale 'ziektes' onder de lope gehouden . we geven allebei vanuit onze specialiteit raadgevingen en tips die je helpen om ervan af te komen.

De # op de cover vertellen je al welke 'klachten' we zoal bekijken.

Acne, Burn-out, depressie, gewichtsproblemen, menopower ( ik gebruik dat woord ipv pauze dus ja ) , migraine, pms, postnatale depressie, osteoperose..

Ik zou zo zeggen , check it out, voor jezelf, je dochter, sister, vriendin, moeder en ja eigenlijk ook voor al die mannen die last hebben van hun hormonen.

#kaal #stress #burnout #moe #slpeloosheid #tetjes #buikje ..

Lekker in je vel = ook genieten van lekker eten.

BESTEL JE BOEK HIER METEEN en hij ligt binnen een half uurtje bij Standaard boekhandel voor je klaar of overmorgen op je deurmat.

Terug naar overzicht