Beenspier oefeningen

Om je benen sterk(er) te maken en je vorm strakker. 

SPORTOEFENINGEN
De moeilijke doe ik je in deze filmpjes, samen met ervaren sportster Melanie, nog even voor. Ik raad je aan om je conditie eerst door je arts of een sportarts te laten controleren, voordat je op eigen houtje gaat trainen.

Oef 1. HORIZONTALE KIKKERSPRONG

Voor ‘ubersterke’ benen en buikspieren train je weer met een elastiek.

Herhaal deze complete beweging tot 10 – 12 keer

Bouw je serietjes op en maak het zwaarder door een steeds straffer elastiek te gebruiken.

Oef 2: SQUATTEN

Voor een stevige, goddelijke billenpartij 

Ga voor serietjes van 8 en bouw op.
Je kan de moeilijkheidsgraad verhogen dmv een elastiek net boven de knieën en een steeds zwaarder/straffer elastiek te gebruiken.

Nog moeilijker: Zie boek Restart wij hebben er ons nog niet aan gewaagd 

Oef 3: LUNGES

Voor sterke billen, dijen en core.

Ga voor serietjes van 8 en bouw op.

Je kan als extra ook een gewicht tegen je borst aanhouden en steeds met een zwaarder gewicht trainen. Gebruik best een gewicht dat je goed kan vasthouden zoals een dumbell.

Met dank aan:
Belgisch sportkleding merk Recto Verso voor m'n mooie outfits
Melanie voor de assistentie
Zoonlief Milan voor het mede uitwerken van de oefeningen
Cameraman Arnaud van Ready to Rumble voor beeld, montage en afwerking