Algemene versterkende oefeningen

ALGEMEEN VERSTERKENDE OEFENINGEN – probeer telkens je traint er 1 versterkende oefening bij te nemen.

SPORTOEFENINGEN

De moeilijke doe ik je in deze filmpjes, samen met ervaren sportster Melanie, nog even voor.Ik raad je aan om je conditie eerst door je arts of een sportarts te laten controleren, voordat je op eigen houtje gaat trainen.

Oef 1: RUSSIAN TWIST 

Voor buik & taillen

(NIET bij heup- of rugklachten ga dan voor de Restart variant van P. 156)

Ga voor 8 tikjes per kant en bouw je serietjes op.

 

Maak het moeilijker dmv het vasthouden van een gewicht en bouw dat gewicht op.

Oef 2: ABDOMINAL CRUNCH

De meest gehate maar o zo’n goeie om je buikspieren in ’t gareel te houden.

OPGEPAST:  TREK NIET VANUIT JE NEK !! Hou controle als je weer zakt.

Oef 3: PLANK

= een geweldige maar hele ‘ambetante', ga voor de rustige opbouw zoals op p 160

Last van je knieën? Kan je die moeilijk doorstrekken?

Last van een teen ?.. Leg een kussen onder je knieën.

Bouw dit zachtjes op en forceer niks, babystapjes, zeg maar plankjes is de boodschap.

Belangrijkste is dat je controle houdt.

Oef 4 : BERGBEKLIMMER MEETS SPINNEVROUW

Nee dat hoeft niet in een spiderwomanpak , alhoewel wat let je ?Ja dit is een hele goeie om je hele lijf te trainen.

Let op : trek je navel in & span je billen op , dat helpt om deze goed uit te voeren.

Ga voor 8 keer per kant en bouw je serietjes op.

Met dank aan:
Belgisch sportkleding merk Recto Verso voor m'n mooie outfits
Melanie voor de assistentie
Zoonlief Milan voor het mede uitwerken van de oefeningen
Cameraman Arnaud van Ready to Rumble voor beeld, montage en afwerking