Is gelijk aan!

wit broodje hotdog = bruin broodje veggieknakworst + zuurkool + augurkje + mosterd of ketchup

smoske kaas = donker broodje cottage cheese met verse groenten

broodje burger = broodje seitan-sesamburger met veel groenten + ketchup

pakje friet mét = pakje friet in kokosvet gebakken + bio of zelfgemaakte mayo

Beter!

maizena < kuzu

sojasaus < shoyu (minder zout)

spaghetti < volle granen pasta

zoete sherry < japanse rijstazijn Mirin

pindasaus uit een pakje < 2 el pindakaas + 1 el rijststroop + 1 ½ el shoyu + 1 ½ rijstazijn + 10 el warm water

melk < veggiemelk (soja, haver, rijst, amandel)

suiker < stevia: smaakt kruidig, afkomstig van plant, veilig voor diabeten

suiker < tagatose, gemaakt van melksuiker, maar bijna niet opgenomen in de darmen

suiker < kokosbloesemsuiker - vegetarische stropen zoals agave-rijststroop, amandelstroop, haverstroop worden trager in bloedbaan opgenomen. Dat betekent minder schommelende bloedsuikerspiegel en gezonder en langer energie.

Wit keukenzout < fleur de sel - Dokter Vogel ’s Herbamare = mix van ongeraffineerd zeezout + kruiden. Minder zout én veel smaak.